Close
Type at least 1 character to search
Back to top
Image-from-iOS-3-scaled.jpg

3 λόγοι γιατί το brand storytelling είναι το μέλλον του marketing

Στη σημερινή υπερβολικά αυτοματοποιημένη και ψηφιακή κοινωνία, όπου το Διαδίκτυο μας προσφέρει συνεχώς αυξανόμενη ευκολία και άμεση ικανοποίηση, η ανθρώπινη επικοινωνία φαντάζει σπάνια και πολύτιμη.
Σε αυτό το περιβάλλον, οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πλέον να αντέξουν οικονομικά να είναι απρόσωπες οντότητες. Για να επιβιώσουν, πρέπει να δημιουργήσουν ισχυρούς δεσμούς με το κοινό, να στοχεύσουν στο συναίσθημα και να δεσμευτούν μαζί του σε βαθύτερο επίπεδο από ό, τι παλιότερα. Σε αυτό το σημείο είναι που εμφανίζεται το brand storytelling.
Το brand storytelling είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των γεγονότων και του συναισθήματος που εγείρει το Brand σας. Εκτός από το να δίνετε στους πελάτες σας λόγους να αγοράσουν ένα προιόν ή μια υπηρεσία, θα πρέπει η επιχείρησή σας να αρχίσει να μοιράζεται την ιστορία πίσω από το Brand, το λόγο ύπαρξής της και το πόσο σημαντικός είναι αυτός.
Το brand storytelling δεν είναι πλέον μια πολυτέλεια, αλλά μια πρωταρχική ανάγκη για να εδραιώσετε την παρουσία της επιχείρησής σας, το κέρδος της και την επιρροή που ασκεί.

3 λόγοι γιατί το brand storytelling είναι το μέλλον του marketing:
Α) Γιατί βοηθάει τς επιχειρήσεις να ξεχωρίσουν από παρόμοιες προσπάθειες
Η αγορά είναι πολυπληθής και κάθε μέρα δημιουργούνται άπειρες ιστορίες και περιεχόμενο. Οι επιχειρήσεις ξοδεύουν μεγάλα ποσά σε όλο τον κόσμο παλεύοντας για δευτερόλεπτα προσοχής από ακροατήρια που βομβαρδίζονται με παρόμοια μηνύματα. Το Διαδίκτυο αφενώς έχει απομυθοποιήσει το μάρκετινγκ καθιστώντας το προσβάσιμο από όλους, αφετέρου δε, έχει αυξήσει το βαθμό δυσκολίας – για τα Brands που αξίζουν και έχουν ποιότητα – να ξεχωρίσουν.
Δεν είναι αρκετό να έχετε ένα ποιοτικό προϊόν ή υπηρεσία, πρέπει να ξέρετε πώς να μιλήσετε για αυτό με τρόπο που σας διαφοροποιεί από το πλήθος. Γι ‘αυτό το Brand storytelling είναι τόσο σημαντικό.
Αντί να τροφοδοτείτε το κοινό σας με δεδομένα, στατιστικά στοιχεία και μαρτυρίες πελατών σας, επικεντρωθείτε στο να κάνετε το Brand σας ενδιαφέρον, αξέχαστο και πραγματικό. Δώστε το μήνυμά σας μέσα από μια ιστορία που μπορεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό, να απλοποιήσει τις πληροφορίες και να προκαλέσει μια συναισθηματική απόκριση. Χρησιμοποιήστε αφήγηση για να μοιραστείτε το ιστορικό, τις προκλήσεις, τις επιτυχίες και την αξία του Brand σας, διότι κανένα άλλο Brand δε μπορεί να αντιγράψει την ιστορία σας.
Η αφήγηση της ιστορίας σας όχι μόνο θα αυξήσει την ευνοϊκή θέση της επιχείρησής σας στα μάτια του κοινού σας, αλλά μπορεί να είναι μέχρι και 22 φορές πιο σημαντική και αξιομνημόνευτη από οποιοδήποτε άλλο γεγονός.
Εάν αναρωτηθείτε για ποιό λόγο θέλετε να σας θυμάται κανείς, ποιό είναι το μήνυμα που θέλετε να μεταδώσετε στο ακροατήριό σας και τι δεν θέλετε να ξεχάσει ποτέ, θα καταλάβετε ότι θα προτιμούσατε να ξεχάσουν αυτά που λέτε αλλά όχι το συναίσθημα που τους προκαλείται κάθε φορά που αλληλεπιδρούν με το Brand σας. Το κοινό σας μπορεί να ξεχάσει ό, τι λέτε, αλλά δεν θα ξεχάσει τον τρόπο με τον οποίο αισθάνεται για την επιχείρησή σας (το οποίο είναι σημαντικό, μιας και τα συναισθήματα οδηγούν στην αγορά περισσότερο από τη λογική).

Β) Γιατί δημιουργεί κάτι περισσότερο από πελάτες, μια φυλή

Όταν δημιουργείτε τα μηνύματά σας, σκεφτείτε τι πραγματικά χρειάζεται το κοινό σας (εκτός από ένα προϊόν ή μια υπηρεσία).
Για να εδριαωθεί ένα Brand στη συνείδηση του κοινού, πρέπει να γίνει κάτι περισσότερο από προϊόν και υπηρεσία και εκεί είναι που έρχεται το storytelling και εδραιώνεται. Σκεφτείτε τι συναισθήματα, αξίες και ιδέες μπορείτε να προσφέρετε στο ακροατήριό σας. Τι θέλετε να αισθανθούν όταν αλληλεπιδρούν μαζί σας; Τι τους προσφέρετε κάθε φορά που αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας; Τι σημασία έχει για αυτούς το Brand σας, άσχετα με το τι πουλάτε.
Χρησιμοποιήστε την ιστορία σας για να δημιουργήσετε μια βαθιά συναισθηματική σύνδεση: ξεκινήστε συνομιλίες, ζητήστε τη δέσμευσή τους, εισάγετε το ακροατήριό σας σε αυτό που κάνετε ως επιχείρηση. Μετατρέψτε το Brand σας σε μια εμπειρία που μπορεί να καταναλώσουν – αυτό θα κάνει τους πελάτες που πληρώνουν για το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας, να ακολοθούν το Brand στις επιτυχίες του και στις αποτυχίες του – και όταν αυτές έρθουν- θα αισθανθούν πως πρέπει να το υποστηρίξουν, θα ενωθούν σαν μια φυλή, θα το ακολουθήσουν και κάθε φορά θα επιστρέφουν για περισσότερα.
Μόλις το κοινό σας εμπιστευτεί, πιθανότατα θα αγοράσει από εσάς. Τουλάχιστον, θα έχετε δημιουργήσει σχέσεις με ανθρώπους που θα είναι followers για τα επόμενα χρόνια.

Γ) Γιατί σας βοηθάει να είστε κερδοφόροι αλλά και ανθρώπινοι

Το brand story μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα από το να σας συνδέσει με το κοινό σας, να σας ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές σας και να οδηγήσει σε αύξηση της κερδοφορίας σας.
Μπορεί να δημιουργήσει σημαντικό αντίκτυπο.
Στη σημερινή εποχή, το marketing δεν είναι πλέον το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι καταναλωτές απαιτούν όλο και περισσότερο από τις εταιρείες να αποδείξουν πώς οι προσπάθειές τους έχουν αντίκτυπο, υποστηρίζοντας μια θεωρία και επιτυγχάνοντας αποτελέσματα πέρα ​​από απλά κέρδη. Μπορεί να θεωρηθεί ειρωνία, αλλά γνωρίζοντας ότι μια επιχείρηση νοιάζεται για κάτι περισσότερο από το κέρδος της, δίνει το κίνητρο που χρειάζονται οι καταναλωτές για να αγοράσουν περισσότερα.
Άρα υπάρχει λόγος ύπαρξης του Brand σας και είναι σημαντικός. Η επιθυμία να «αλλάξει ο κόσμος» δεν είναι πλέον κλισέ και όσο τα Brands ενεργούν προς αυτή την κατεύθυνση και είναι σύμφωνα με τις αξίες τους, φαίνεται πως οι καταναλωτές στρέφονται προς αυτά που αισθάνονται πως είναι πιο «ανθρώπινα». Δεν είναι τυχαίο ότι οι κορυφαίες 10 πιο εντυπωσιακές εταιρείες, βρίσκονται ταυτόχρονα στη λίστα των πιο κερδοφόρων και ταχύτερα αναπτυσσόμενων στον κόσμο.
Άρα, ο τρόπος να κάνετε το Brand σας πιο ανθρώπινο είναι να βασιστείτε στο Storytelling – το αρχαιότερο και ισχυρότερο εργαλείο για αποτελεσματική εκπαίδευση. Είμαστε γενετικά προγραμματισμένοι να αγαπάμε και να ανταποκρινόμαστε στις ιστορίες και μια αξέχαστη ιστορία είναι ακριβώς αυτό που οι άνθρωπο χρειάζονται για να συνδεθούν με την επιχείρησή σας, να έχουν μια διαρκή θετική εντύπωση για το ποιοι είστε και τι υποστηρίζετε και να γίνουν πιστοί πελάτες.
Κατά τη δημιουργία της στρατηγικής μάρκετινγκ, μην ξεχνάτε τη μεγαλύτερη ιστορία: τι σας κάνει ανθρώπινο; Πώς επηρρεάζετε τις ζωές των ανθρώπων; Πώς προσθέτετε ένα θετικό λιθαράκι στην κοινωνία; Εν ολίγοις, το Brand σας έχει ψυχή;
Οι άνθρωποι θα το αισθανθούν αυτό, θα αγοράσουν από εσάς πριν αγοράσουν από έναν ανταγωνιστή που προσφέρει ένα παρόμοιο προϊόν ή υπηρεσία. Σε μια γεμάτη αγορά, όπου όλοι επικεντρώνονται στο να κάνουν τα πράγματα ταχύτερα, πιο αποτελεσματικά και αυτοματοποιημένα, να είναι το δικό σας Brand αυτό που τολμά να είναι ανθρώπινο. Δείξτε στους πελάτες σας ότι ενδιαφέρεστε ακόμα κι αν σημαίνει ότι θα επιβραδύνετε ή θα κάνετε τα πράγματα διαφορετικά.
Αυτά είναι τα Brand που ξεχωρίζουν και τελικά, γίνονται θρύλοι.